fredag 3 september 2010

Idag behöver vi inte gå till Friskis

Sade en medhandlande dam i Kvantum, när vi parallellt släpade ut våra kassar från butiken. Gorilla-look-a-like. Armar ned till fotknölarna och en lätt kutande gång. Jag får flashbacks till barndomen och min egen mors gorillagång. Två bröder som tyckte det var alldeles lagom med en limpa och en liter mjölk per person för att grunda lite inför middagen två timmar senare.

Mat! Jag kom på det idag. Familjen Q, familjen S (min familj) och familjen K (Mannes familj) gillar mat. Jag har aldrig hört någon familjemedlem säga att "oh, nej! Jag försöker tänka på figuren" medan höga vedebörande festar loss på ett salladsblad. Herregud, vad vi äter! Mat, kakor, bullar, godis. Bara i med det!

Imorgon kommer alla till oss för att fira storsonen tillika konfirmanden. Inte konstigt att armarna blivit 3 cm längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar