torsdag 9 september 2010

On wheels igen

Mitt skikande har ägt rum på tre platser: Tjörn, Mölndal och västra Göteborg. Västra Göteborg vinner överlägset i antal gatbrunnar. Jag har aldrig tänkt på mängden förr. De är dödsfällor! I alla fall om man har hjul under fötterna. Jätteläskiga. I synnerhet dem med galler. Sist fastnade staven där och jag låg i 45 graders vinkel bakåt (kändes det som) innan remmen gick av.

Västra Göteborg har också spårvagnsspår. Det finns inte på Tjörn och knappt i Mölndal. I spåren kan man bli stående. Det är besvärligt, så denna gång tog jag stora trankliv över medan passerande undrande tittade. Tittar gör man ävenpå Tjörn. Fast där frågar man också: Vad GÖR du? Varvid ett trevligt samtal utbryter. I staden skall man inte verka nyfiken. Bara spana lite ur sned vinkel.

Hittade en skikefilm på Youtube. Det är inte jag. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar