torsdag 2 september 2010

Simning, badminton, friidrott, ridning - och konfirmation

I allt detta försöker Mannen träna till Lidingöloppet och jag komma ut på en och annan skike-tur. Jag har aldrig betraktat familjen som sportdårar förr, men jag får kanske sätta på mig nya (sport)glasögon? En sportdåre är väl än som hänger över Eurosport (Tipsextra i min barndom) och viftar med tipskupongen skrikande "jaameenkomigennudåförtusannispelarsomkärringar!!"? Det gör vi inte (hänger över Eurosport). Vi har inte ens TV. Så vi hänger över ratten, körschema och almanackan istället, körande i västra Göteborg, för att hämta upp andra sportdårebarn. Vår bil är en Sport-Trygga-Rundan. Var god tag plats, dörrarna stängs. Storsonens tränare förslog att vi skulle ha MASS (simklubben) logga på en platsskylt på biltaket på samma sätt som skolskjutsarna. Kunde kanske vara en tanke.

Just nu surrar hjärnan av inlämnat bokmanus ("hur mycket ändringar blir det?"), försöka komma in i hjulet ("ska vi köra idag?") och förbereda hemmet för storsonens konfirmation på lördag - i övermorgon! Och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar