fredag 24 september 2010

Lömska badmössor på fötter

Så var det dags för höstens första simtävling. I Örebro. Och höstens första springtävling (i Stockholm). Mannen far till huvudstaden, barnen och jag till Örebro. En hel helg hemma alldeles själv, kändes långt och trist, varvid jag raskt anmälde mig som ledare. En vecka senare slog det mig att det var bokmässa i stan, tema Afrika. Detta hade jag bespetsat mig på redan förra året. Suck. Där hade jag ju kunnat larva runt utan samvetskval. Dricka ekologisk espresso och bara softa bland bokhögarna. Å andra sidan fick jag en lätt dos igår, i GCL Kommunikations monter. Och en espresso.

Denna morgon var det slut på softandet. Apropå badmössor. "Mamma, var är min badmössa?" Mamma, har du sett...?" Mamma, vet du...?" Upplysningscentralen lyfte från tekoppen och Morgonbladet, för att bistå sina avkommor. Men badmössorna har under sommaren emigrerat. Okänd destinationsort. Ibland är de 12, ibland 3. Man får ha en flexibel hållning helt enkelt. Och plånboken redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar